معرفی جای های دیدنی و خنک استان چهار محال و بختیاری در تابستان

جاذبه های گردشگری چهارمحال در تابستان

اگر قصد سفر و ایرانگردی به نیمه غربی کشور را داریدچهارمحال بختیاری را هم در لیست سفرتان قرار دهیداین استان با آب و هوایی خنک وو طبیعت بکر این فصل می تواند روح و جسم شما را در این هوای گرم تازه کند.

این استان به دلیل ارتفاعات زیاد بام ایران لقب دارد.

شهرکردمرکز این استان از شهرهای سرسبز و زیبای ایران می باشد که قدمتی کهن دارد.و این شهر مرتفع‌ترین مرکز استان ایران است که از شمال و شرق با استان اصفهان، از غرب با استان خوزستان، از جنوب با استان کهگلویه و بویراحمد و از شمال غربی با لرستان همسایه است.

در ادامه این مطلب مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری  استان چهار محال و بختیاری که در تابستان بسیار برای سفر مناسب است را به شما معرفی می‌کنیم.

جاذبه های گردشگری استان چهار محال و بختیاری در تابستان

1-آبشار آتشگاه

چهارمحال و بختیاری از استان هایی است که در آن آبشارهای زیادی پیدا می کنید. آبشار آتشگاه  در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد است. در مسیر رسیدن به این آبشار از روستاهای زیبای میلاس و سردشت عبور کردید و جایی در ۴۰ کیلومتری لردگان روستای آتشگاه را می بینید، روستایی که در دره ای جشم نواز و باریک قرار دارد.

عناصر زیبای طبیعی مانند دره، سبزه‌زار، اقلیم مناسب و سنگ‌های آهکی و گچی، زیبایی این منطقه را چند برابر می کند تا جایی که همه ساله گردشگران بسیاری روانه این آبشار می شوند تا برای ساعاتی از خنکای آن به خصوص در فصل تابستان و زیبایی های منطقه استفاده کنند. این آبشار خروشان و فوق العاده زیبا که به آبشار مینیاتوری هم شهرت دارد یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری استان چهار محال و بختیاری به شمار می‌رود.

2-آبشار دره عشق

برای دیدن این آبشار باید  وارد جاده شهرکرد به ایذه شوید که یکی از زیباترین و در عین حال ترین پرپیچ و خم ترین  جاده های ایران است. در مقابل این آبشار بایستید و شکوه جاذبه های طبیعی این استان را کاملا حس کنید.
وجود رودخانه ها، آبشار، روستاها و … همه و همه باعث شده اند تا فضایی متفاوت در این منطقه به وجود آید؛ فضایی بکر که می تواند آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد.

3-غار سراب

غار سراب در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد قرار دارد و برای رسیدن به آن باید راه آسفالته دره ای زیبا را پیش بگیرید.در انتهای این مسیر از ماشین پیاده می شوید و تا رسیدن به غار حدود ۱۵ دققیه پیاده روی می کنید. این غار دارای دو دهانه است و جاری بودن آبی خروشان از یکی از دهانه ها آن را جذاب و تماشایی کرده است. غار موانع طبیعی زیادی دارد برای همین فقط می توانید به حدود ۶۰۰ متر از آن دسترسی داشته باشید. در جای جای دالان طول و دراز غار که در بعضی از قسمت ها ارتفاعش ۱۵ متر است قندیل های زیبایی می بینید.

4-تـالاب چـغاخـور

. در کنار این تالاب آب و هوای بینظیر را تجربه و محو تماشای چشم اندازهای ناب می شوید. آب تمیز تالاب، کوه های پس زمینه، آسمان آبی و توده های ابر چنان مناظر دلفریبی را خلق کرده اند که دلتان نمی آید از تماشای آن ها دل بکنید.

منطقه چغاخور با طبیعتی دل‌انگیز، آب و هوای بینظیر، پوشش گیاهی و بیشه‌زارهای رنگارنگ، مزارع و باغات مصفا، چشمه‌ سارهای زلال و چشم‌انداز سحرانگیز ، منظره ای برای شما خلق می کند که از تماشای آن سیر نخواهید شد..

برای رفتن به این تالاب دل انگیز جاده شهر کرد – ایذه را پیش بگیرید و بعد از اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از شهرکرد دور شدید خودتان را آماده کنید تا یکی از زیباترین تالاب های ایران را ببینید. تالاب چغاخور در دامنه کوه سر به فلک کشیده کلار واقع شده که هر سال پرندگان بومی و مهاجر زیادی مثل لک لک سفید، حواصیل، انواع مرغابی آن را برای مهاجرت انتخاب می کنند.

رفتینگ زاینده رود

5-رفتینگ

اگر به دنبال هیجان در دل طبیعت هستید در سفربه این استان ، رفتینگ  را ازدست ندهید. تصور کنید بر روی یک قایق کوچک بر روی جریان آب رودخانه سوار می شوید و با فراز و نشیب هایش پیش می روید. به سبب شیب مناسب کارون و آبدهی بالای آن، می توانید این هیجان را در دره عشق و در آبهای خروشان رود آن نیز تجربه کنید.

6-چشمه کوهرنگ

برای بازدید از این چشمه زیبا راهی شهرستان کوهرنگ شوید. در دامنه های زرد کوه چشمه کوهرنگ با سرعت بسیار زیادی سرچشمه می گیرد و از راه های پرپیچ و خم می گذرد تا خودش را به دریاچه سد کوهرنگ برساند و از آنجا وارد زاینده رود شود. در اطراف این چشمه چشم اندازهای زیبای طبیعی و عشایری را می بینید که اطراف این دریاچه را برای گذران زندگی انتخاب کرده اند.

7-چشمه دیمه

اگر به دنبال یکی از گوارا ترین آب های دنیا هستید که به داشتن خواص درمانی معروف باشد به روستای دیمه در شهرستان کوهرنگ بروید. چشمه ای که یکی از سرشاخه های اصلی زاینده رود به شمار می رود و آب زلال و خنکی دارد. با رفتن به کنار چشمه دیمه پا به یکی از زیباترین مناطق کوهرنگ گذاشته اید و می توانید یکی از نفس گیرترین مناظر طبیعی را تماشا کنید.

جهت رزرو مکان اقامتی در استان چهارمحال و بختیاری با ما در ارتباط باشید
راه های ارتباطی با ما:
شماره موبایل: 09103918207
شماره تلفن ثابت:_
پست الکترونیکی: info@chbskan.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
جهت اقامت با ما تماس بگیرید 
بستن
بستن