پل زمان خان نگین گردشگری چهارمحال

آشنایی با پل زمان خان سامان

پل زمان خان سامان

این پل زیبا در فاصله 22 كیلومتری شمال شهركرد بعد از شهر تاریخی سامان قرار گرفته است.طبیعت شهرستان سامان در کل استان چهار محال و بختیاری نظیر ندارد. سامان آنقدر زیباست که مردم این منطقه نام “نگین گردشگری چهار محال و بختیاری” را بر روی آن گذاشته اند.

یکی از معروف ترین  پل های سامان، پل زمان خان است که از قسمت خروشان زاینده رود می گذرد و عبور مرور بین دو ساحل رود را میسر می کند. این پل از شهرکرد ۲۷ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل آب و هوای بسیار خنک و طبیعت زیبای اطرافش به عنوان یکی از قطب های گردشگری چهار محال و بختیاری شناخته می شود. پل زمان خان در کنار سی و سه پل و پل خواجو، از مهم ترین پل های تاریخی ساخته شده بر روی زاینده رود است. این پل با شماره ۱۷۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اطراف پل سوغاتی های محلی توسط بومیان محلی با قیمت هایی واقعا باور نكردنی و كیفیتی كم نظیر برای فروش در اختیار مسافران قرار می گیرد، غذا خوری های محلی و باغ های بزرگ و زیبا كه حس زیبای طبیعت را با صرف یك وعده غذا و نوشیدن چای می تواند كامل و خاطره انگیز كند را نمی شود از دست داد. پل زیبای «زمانخان» در زمان صفویان و به دست «زمان خان نفر» كه از سران ایل قشقایی و از سرداران بنام صفویه بوده ساخته شده كه با گذشت این سالها هم چنان پا برجا مانده و زیبایی خود را به رخ انسانها می کشد، پلی به طول 30 متر و ارتفاع 12 متر كه بر روی 3پایه سنگی طبیعی ساخته شده و خود نشانگر درایت و هوش ایرانیان است.

یكی از تفریحات كم نظیر در این مكان زیبا كه جایگاهی برای اردوهای كشوری و آسیایی برای علاقه مندان و ورزشكاران است، ورزش هایی مهیج و تفریحاتی پر استرس از قبیل «رفتینگ» و قایق های تك نفره و دو نفره «قایقرانی در آب های خروشان» می باشد. از طرفی ماهی هایی كه دسته جمعی در آب شنا كنان رد میشوند ماهی هایی از قبیل «قزل آلای رنگین كمان» كه از معروف ترین ماهی های آب شیرین است را می شود دید. در بالا دست پل و در امتداد رودخانه «دهكده تفریحی زاگرس» به چشم می خورد دهكده ای پر از ویلا هایی با چشم انداز منحصر به فرد و امكاناتی خوب و كامل كه میشود لحظاتی زیبا را با اقامت در آنجا ثبت كرد. هرچه در امتداد این رودخانه جلوتر بروید مناطق زیبا تر و بكر تری را می توان دید و تجربه كرد و یكی دو روز خاطره انگیز را رقم زد.
جهت رزرو مکان اقامتی در استان چهارمحال و بختیاری با ما در ارتباط باشید
راه های ارتباطی با ما:
شماره موبایل: 09103918207
شماره تلفن ثابت:_
پست الکترونیکی: info@chbskan.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
جهت اقامت با ما تماس بگیرید 
بستن
بستن